Η ομάδα μας

Οι Ανοιχτοί Οριζοντες απαρτίζονται από άτομα με πολυετή εμπειρία
στο χώρο των κοινωνικών προγραμμάτων και της εκπαιδευτικής καινοτoμίας

Αποστολή

Η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής
στις πόλεις, μέσω της υλοποίησης
καινοτόμων προγραμμάτων

Όραμα

Η πολύπλευρη και βιώσιμη ανάπτυξη της κοινωνίας μας. Με αποδοχή του διαφορετικού και με ενεργούς πολίτες.

Αξίες

Η Προστασία του περιβάλλοντος, η προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης των σχολείων,
των γειτονιών, των πόλεων.

σχεδιάζουμε το αύριο

Στους Ανοιχτούς Ορίζοντες συνεργαζόμαστε με μια διεπιστημονική ομάδα με μακρόχρονη εμπειρία στο σχεδιασμό, υλοποίηση και διαχείριση σε καινοτόμα προγράμματα. Ελάτε να γνωριστούμε και να συνεργαστούμε.

tree, hands, fingers

Μαρία
Ηλιοπούλου

Διευθυνουσα συμβουλοσ

Σπούδασε Παιδαγωγική Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής (DEA) στο Paris V.

Από το 1985 ασχολείται ιδιωτικά με παιδιά και εφήβους με μαθησιακές κυρίως δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς, καθώς και με συμβουλευτική γονέων. Παράλληλα ασχολείται με την επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε ψυχοπαιδαγωγικά θέματα.

Δίδαξε Παιδαγωγική στο ΤΕΙ Αθήνας στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής, ενώ επί σειρά ετών εργάστηκε ως ψυχολόγος-ψυχοπαιδαγωγός στο Κολλέγιο Αθηνών.

Διετέλεσε Πρόεδρος του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθηνών το χρονικό διάστημα 2011-2014.

Το 2014 ορίστηκε Αντιδήμαρχος Για το Παιδί στον Δήμο Αθηναίων. Κατά τη διάρκεια της θητείας της, που διήρκεσε έως το 2019, οργάνωσε και συντόνισε μεταξύ άλλων το καινοτόμο πρόγραμμα «Ανοιχτά Σχολεία του Δήμου Αθηναίων», το οποίο βραβεύθηκε σε διεθνείς διοργανώσεις και έχει συμπεριληφθεί στον οδηγό με τις καλές πρακτικές πόλεων σε θέματα προάσπισης ανθρωπίνων δικαιωμάτων από το Συμβούλιο της Ευρώπης, καθώς και το επίσης βραβευμένο πρωτοποριακό πρόγραμμα «Έτσι Μαθαίνω καλύτερα».

Είναι ιδρυτικό μέλος του Σωματείου Διαβάζοντας Μεγαλώνω (2013), καθώς και του Ελληνικού Συλλόγου για το Σύνδρομο Asperger (2007), στο οποίο διατελεί και Πρόεδρος του ΔΣ.

Έχει μεταφράσει και επιμεληθεί βιβλία με θέματα ψυχολογίας και παιδαγωγικών, ενώ συμμετείχε στη συγγραφή του συλλογικού έργου «Πόλεις που μαθαίνουν» (εκδ. Γρηγόρη, 2019).

Αγνή
Ζακοπούλου

συμβουλος προγραμματων

Είναι φιλόλογος – παιδοψυχολόγος, απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ.

Έχει με Master, D.E.A. και Διδακτορικό στις Επιστήμες της Αγωγής από το Πανεπιστήμιο Rene Descartes, Paris V, Sorbonne.

Είναι Επίτιμος Καθηγήτρια και δίδαξε 35 χρόνια Παιδαγωγικά στο Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, αναδιοργανώνοντας τη λειτουργία του, φέρνοντας αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, ενώ υπηρέτησε ως Προϊσταμένη επί 6 χρόνια. Εισήγαγε στο Τμήμα το μάθημα της Παιδικής Λογοτεχνίας.

Έχει συγγράψει το βιβλίο “Παιχνίδια με το χρόνο για μικρά και μεγαλύτερα παιδιά: Η Ψυχοπαιδαγωγική της έννοιας του χρόνου” (εκδ. Εκκρεμές, 1999).

Έχει συντελέσει στην εξέλιξη και αναμόρφωση των χώρων εφαρμογής του αντικείμενου της (Βρεφικοί και Παιδικοί Σταθμοί) στην Ελλάδα, με επιμορφώσεις στους εργαζομένους και πλούσιο συμβουλευτικό έργο.

Ασχολείται με την αγωγή παιδιών τα οποία αντιμετωπίζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, ενώ υπήρξε επί 7 χρόνια μέλος του ΔΣ του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθήνας.

Κωνσταντίνος
Ουγγρίνης

επιστημονικοσ συνεργατησ

Είναι Διπλ. Αρχιτέκτων-Μηχανικός ΑΠΘ (1994) με Διδακτορική Διατριβή στο ίδιο Πανεπιστήμιο με θέμα Δομική μορφολογία και κινητές κατασκευές στους μεταβαλλόμενους χώρους (2009). Το διάστημα 2004-2006 διετέλεσε Visiting Research Associate στο Harvard Graduate School of Design [GSD].

Είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στην Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης (TUC), στο αντικείμενο του Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού & των Οικοδομικών Τεχνολογιών Αιχμής. Παράλληλα είναι Διευθυντής του Εργαστηρίου “Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων (TUC TIE Lab), ενώ αποτελεί Τακτικό μέλος της Επιτροπής Ερευνών του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Η ειδίκευσή του σημειώνεται επάνω στην εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών και στην ανάπτυξη μεθοδολογιών που δημιουργούν ένα συμμετοχικό, ανθρωποκεντρικό πλαίσιο έρευνας και εφαρμογής, με στόχο την αναβάθμιση της καθημερινής ζωής και την αλλαγή παραδείγματος στη σύγχρονη κοινωνία.. Η συνεισφορά του σε εφαρμοσμένη έρευνα υπάρχει μέσα από την υλοποίηση 23 κύριων και 21 πιλοτικών ερευνητικών προγραμμάτων, που έχουν ολοκληρωθεί ή βρίσκονται σε στάδιο υλοποίησης.

Είναι συγγραφέας των βιβλίων “Transformations: Paradigms for Designing Transformable Spaces (2006) Harvard GSD Design and Technologies Report Series και Μεταβαλλόμενη Αρχιτεκτονική: Κίνηση, Προσαρμογή, Ευελιξία”(2011) Εκδόσεις Ίων, ενώ έχει την επιμέλεια τεσσάρων ακόμα επιστημονικών εκδόσεων. Έχει 67 επιστημονικές δημοσιεύσεις, ως κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους, άρθρα και εργασίες. Επίσης έχει στο ενεργητικό́ του μεγάλο αριθμό εργαστηρίων (workshops), δημοσιεύσεις σε διεθνή συνέδρια καθώς και βραβεία, όπως το Europe 40 under 40 Architecture Award (2008), έχοντας λάβει έκτοτε άλλες 12 εθνικές και διεθνής διακρίσεις.

άλκης
Βασάλιος

Συμβουλος αναπτυξησ

Πτυχιούχος της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (2016).

Το 2013 συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ανταλλαγής Φοιτητών ERASMUS για έξι μήνες στο Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Madrid του Πολυτεχνείου της Μαδρίτης στην Ισπανία. Έχει κερδίσει το 3ο βραβείο ως συνεργάτης στο φοιτητικό διαγωνισμό Urban Signal, του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών του ασχολήθηκε με την αυξανόμενη υποβάθμιση του κτιριακού αποθέματος της Αθήνας και το πρόβλημα της στέγασης των φοιτητών (διπλωματική εργασία με τίτλο «Φαντάσματα στην πόλη»). Παράλληλα με τις σπουδές του, συμμετείχε σε σειρά ερευνητικών προγραμμάτων, όπως «Προτάσεις Καταγραφής, Αξιολόγησης και Θεραπείας για το Δίκτυο παιδικών σταθμών του Δήμου Αθηναίων» , «Χωρική Επίδραση της Κρίσης – Εξάρχεια Κλειστά καταστήματα και κτίρια», καθώς και «Μελέτη και Ανάλυση Παραδοσιακών Οικισμών στην Πελοπόννησο», δημιουργώντας ένα πλήρες αρχείο του ιστορικού χωριού Δρυμός στη Μάνη.

Εργάστηκε στο καινοτόμο πρόγραμμα «Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα» του Δήμου Αθηναίων ως μέλος της ομάδας του Εργαστηρίου Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων του Πολυτεχνείου Κρήτης το οποίο είχε τον επιστημονικό σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος.

Το 2017 έλαβε μέρος σε εθελοντική ομάδα στο χωριό Minca της Santa Marta στην Κολομβία, όπου ασχολήθηκε με την διαλογή, την επεξεργασία και την χρήση μπαμπού σε κατασκευές. Εκεί συμμετείχε στην οργάνωση ενός workshop με θέμα τον αειφόρο σχεδιασμό και την κατασκευή με χρήση μπαμπού.

Από το 2018 εργάζεται ως διαχειριστής ξενοδοχειακών μονάδων στη Σκιάθο τους θερινούς μήνες και ως αρχιτέκτονας στην Αθήνα τους χειμερινούς.

Φοίβος
Βασάλιος

διαχειριστησ

Σπουδάζει στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Τα τελευταία χρόνια εργάζεται σε τουριστικές επιχειρήσεις με έδρα την Σκιάθο.

Γιώργος
Καρατέγος

Business administration
& web Developer

Σπουδάζει στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ. 

Την περίοδο 2017-2020 εργάστηκε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, στο Τμήμα Χώρων Κοινού.

Από το 2020 εργάζεται στο Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης της ΜΚΟ Μετάδραση.

Έχει συμμετάσχει εθελοντικά επί σειρά ετών στην διοργάνωση πολιτικών-πολιτιστικών φεστιβάλ, απασχολούμενος κυρίως με τη σύνταξη και εκτέλεση budget, καθώς και με ζητήματα οργανωτικής διαχείρισης.

Έχει δημοσιεύσει άρθρα του σε εφημερίδες πανελλαδικής κυκλοφορίας και έχει απασχοληθεί στην μετάφραση ιστορικών και οικονομικών κειμένων.

Έχει εργαστεί σε δραστηριότητες σχολείων σχετικές με τη φύση και την συνειδητοποίηση μαθητών σε ότι αφορά την προστασία του περιβάλλοντος.

Τα τελευταία χρόνια ανέπτυξε ενδιαφέροντα και δραστηριότητες σχετικά με το digital marketing, τις καμπάνιες στα social media, τα digital analytics καθώς και το web developing.

Ειρήνη
Καραμήτσα

συμβουλοσ προγραμματων

Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων στα ΤΕΙ Αθήνας, με ΜΒΑ από το London Metropolitan University και μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών με τίτλο «Κοινωνικοί Θεσμοί και Κοινωνική Αλληλεγγύη» από το ΕΚΠΑ.

Απο το 2008 εργάζεται ως υπεύθυνη προγραμμάτων και εκπαιδεύτρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων υλοποιώντας πλήθος βιωματικών εργαστηρίων για εκπαιδευτικούς, φοιτητές, μαθητές, αλλά και για εργαζόμενους σε ΜΚΟ.

Την περίοδο 2016-2019 υπήρξε Συντονίστρια Δράσεων του προγράμματος «Ανοιχτά Σχολεία του Δήμου Αθηναίων», το οποίο συμπεριέλαβε το Συμβούλιο της Ευρώπης στον οδηγό του με καλές πρακτικές πόλεων σε θέματα προάσπισης ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ένταξης μεταναστών.

Το 2011 συμμετείχε στον σχεδιασμό και την επιμέλεια εκπαιδευτικού εγχειριδίου μη τυπικής εκπαίδευσης για την καταπολέμηση των διακρίσεων σε παιδιά σχολικής ηλικίας με τίτλο «Οδηγός για Δασκάλους» που εκδόθηκε από το Κέντρο Προάσπισης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Έχει συνεργαστεί με το Ίδρυμα Μποδοσάκη, την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, καθώς και με μεγάλο αριθμό φορέων της κοινωνίας των πολιτών.

Δάφνη
Σκαλιώνη

Συμβουλοσ επικοινωνίασ

Σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές Επικοινωνίας και Νέας Δημοσιογραφίας στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Εργάζεται στην ΕΡΤ από το 2001 στις ειδήσεις, στα Νέα Μέσα και σε πληθώρα τηλεοπτικών εκπομπών, ως δημοσιογράφος, ερευνήτρια, αρχισυντάκτρια, παρουσιάστρια και παραγωγός πολυμεσικού περιεχομένου. Έχει ασχοληθεί με τη δημιουργία ντοκιμαντέρ και web-documentaries. Το 2018 ανέλαβε τον σχολιασμό του 63ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision για την Ελλάδα.

Έχει γράψει και μεταφράσει και μεταφράσεις κείμενα για θεατρικά ντοκιμαντέρ βασισμένα σε δική της έρευνα και προσωπικές συνεντεύξεις, ενώ έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει διαθεματικά project στο πλαίσιο ομάδων εθελοντισμού με επίκεντρο ευάλωτους πληθυσμούς.

Μέλος της ερευνητικής ομάδας Data Journalism του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Επικοινωνίας (ECI) και υπότροφος του Ιδρύματος Σ. Νιάρχος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Newsroom Essentials” του Columbia Journalism School, που πραγματοποιήθηκε το 2019 στο iMEdD (incubator for Media Education and Development).

Ειρήνη
Χαζάπη

συμβουλος προγραμματων

Απόφοιτος του Τμήματος Διεθνών Και Ευρωπαϊκών Σπουδών ,Πάντειο Πανεπιστήμιο (2007) με μεταπτυχιακό στην Πολιτική Επιστήμη & Κοινωνιολογία στο Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2017).

Εργάστηκε σε αναπτυξιακά προγράμματα στη Θράκη και στην Κωνσταντινούπολη, όπου ασχολήθηκε με ζητήματα μειονοτήτων και κοινωνικής ένταξης.

Το 2011 εκδόθηκε από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης το βιβλίο που συνέγραψε με τίτλο “Το Δροσερό, οικισμός Μουσουλμάνων Ρομά στη Θράκη” .

Από το 2009 έως το 2016 εργάστηκε σε ιδιωτικό πολιτιστικό ίδρυμα – Σ.Ο.Φ.Ι.Α., ως υπεύθυνη σε Ελλάδα και Κύπρο και ασχολήθηκε με την επιμέλεια εκθέσεων, την έρευνα και καταγραφή συλλογών. Το 2013 συμμετείχε ως Βοηθός Διαχειρίστρια Προγραμμάτων στο Πρόγραμμα «Είμαστε όλοι Πολίτες» που υλοποίησε το Ίδρυμα Μποδοσάκη.

Από το 2016 έως το 2019 ήταν project manager στο πρόγραμμα Ανοιχτά Σχολεία του δήμου Αθηναίων που υλοποιήθηκε με ιδρυτικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, την υποστήριξη του Athens Partnership και υποστηρικτή δράσεων το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση.